SUSRET HRVATSKIH FOLKLORNIH ANSAMBALA, ČAKOVEC 2003. GOD.

30. rujna 2012.
IZVJEŠĆA s 10. Susreta hrvatskih folklornih ansambala Čakovec, 2003. god. Hanibal Dundović Ovogodišnji sistem smotri završio je finalnim programima u Čakovcu. Može se pretpostaviti da su na pozornici prodefilirale najbolje grupe, trenutno sa svojim najboljim točkama, stoga ono što smo vidjeli zaslužuje i svoj komentar. Na završnoj priredbi nastupilo je 11 grupa, svaka sa po dvije točke, po jedna prvog i drugog dana. Najavljena 12-ta grupa Folklorni ansambl Broda nije se pojavila u Čakovcu. Program se odvijao u redu, uz najavu. Iz tehničkih razloga u jednom dijelu programa došlo je do zamjene redoslijeda i naš ovdje iznesen odgovara onome što se u dvorani događalo. Publika je oba dana ispunila dvoranu. KUD “Sv. Juraj” – Draganić Pozvale su dekle dečke - pjesme i plesovi Turopolja Tzv. “šetni korak” uz pjesmu što ga normalno nalazimo u mnogim krajevima Sjeverne Hrvatske, ovdje je izveden kako treba. Točkom dominiraju poletne vrtnje, kao i osnovni korak drmeša. Spretna koreografija u kojoj je teklo sve “glatko”, gdje sve logično slijedi jedno iz drugog, pratila je dinamična glazba s izmjenama tema. Ovdje smo naišli na iskreni plesni zanos koji krasi svaku uspjelu točku. Ajde cure u kolo - pjesme i plesovi Draganića Uvodna ženska pjesma “Ajde cure u kolo” nesigurna. Muška pjesma melodijski čudna (romski utjecaj?). Vrtnje dobre. Plesači sa šeširima u zraku simpatična ideja. Kraj plesno dobar i vrlo živahan. Draganić tradicionalno dobro obučen. Vesna Zorić, prof. KUD “Sv. Juraj” je svojim nastupima obogatio folklornu scenu. I turopoljskom i zavičajnom koreografijom može poslužiti kao primjer kako se scenski prezentira narodna nošnja. Svaki od mnogobrojnih članova ovog društva bio je besprijekorno obučen – uredan, kompletan, sukladnih dijelova i “zna nositi” nošnju. Čestitam voditelju koji je donio na scenu cijeli dijapazon mlađih i starijih inačica nošnje, odličnih rekonstrukcija i znalački postavljenih suodnosa na sceni. Bravo! Mihael Ferić Brojčano veliki ansambl, perfektno izvježban, znalački i stru¬čno vođen. Raspoloživi scenski prostor maksimalno koriste poput isku¬snih  profesionalaca. U prvom su nastupu izvodili pjesme i plesove Turopolja u pravom tempu, skladnoj pjesmi i ujednačenoj tamburaškoj pratnji pod vod¬stvom vrlo dobrog dua violina. U drugoj su koreografiji predstavili pjesme i plesove Draganića u obradi Mojmira Golemca. Za vrlo dobar ženski zbor, krasna izgleda, trebalo bi razmisli¬ti o izboru podesnijeg tonaliteta, jer se u dijelu melodije kola uz svirku i pjevanje osjetio napor u visini kod vodećeg glasa na grani¬ci čiste intonacije. Instrumentalni sastav vođen dobrim gudačima stvorio je pravi ve¬seli ugođaj za pjesmu i ples. Uspjelom općem dojmu znatno su  doprinije¬li osmišljeni glazbeni aranžmani. Vrhunsko plesno, pjevačko i sviračko umijeće demonstrirali su u sjajnoj izvedbi kola, a naročito je dojmljiva bila bitonalna izvedba u kojoj svirači sviraju u jednom tonalitetu, a izvrsna solistica nariče u drugom. To je bila i kulminacija ovog uspjelog nastupa. Da u manjim mjestima mogu uspješno djelovati i opstati ovako dobri ansambli,  zorno potvrđuje upravo ovaj iz Draganića. Pod uvjetom da imaju umjetničko vodstvo ovog kalibra, ansambl ko¬ji ih bezpogovorno slijedi, a vjerojatno i podršku lokalne sredine. Vrijedna je hvale dosljedna orijentacija ka lokalnom reper¬toaru što se dobro vidjelo na primjeru ove koreografije. Da bi se došlo do ovakvih scenskih uprizorenja, plesnih i glaz¬benih obrada, treba najprije strpljivo prikupljati i istraživati zavi¬čajnu baštinu, obrađivati i revitalizirati onako kako to radi ovaj ansambl i njegovo umjetničko vodstvo. Uz Folklorni ansambl Turopolje, KUD Sveti Juraj iz Draganića prikazao je na ovim Susretima najviše u svim segmentima kompleksne folklorne umjetnosti.